Analiza składu masy ciała

cena dietetyk poznan

Tanita waga do pomiaru składu masy ciała.

Analiza składu ciała dokonywana jest nieinwazyjną metodą bioimpedancji elektrycznej (BIA). BIA jest bardzo dokładną metodą pozwalającą uzyskać szczegółowe dane na temat komponentów ciała. Metoda ta wykorzystuje tzw. impedancję czyli opór elektryczny tkanek organizmu na przepływ prądu o niskim natężeniu.
Jakich informacji dostarcza pomiar za pomocą BIA ?
Masa ciała
BMI ( Body Mass Index): stosunek masy ciała wyrażonej w kg do kwadratu wzrostu wyrażonego w metrach
WHR: stosunek obwodu talii do obwodu bioder wskazujący na rozmieszczenie tłuszczu podskórnego w organizmie człowieka.
FAT: całkowita zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie w kg i w %
TBW: całkowita zawartość wody w organizmie
BMR: wskaźnik podstawowej przemiany materii
FFM ( beztłuszczowa masa ciała): obejmuje mięśnie, kości, pozostałe tkanki z wyjątkiem tkanki tłuszczowej oraz wodę.
Wskaźnik trzewnej tkanki tłuszczowej: pozwala ocenić poziom obtłuszczenia narządów w jamie brzusznej. Szczególnie przydatny w chorobach takich jak : cukrzyca, choroby serca, choroby wątroby, nadciśnienie.
Wskaźnik budowy ciała
Segmentowy odczyt dla każdej kończyny ( noga lewa, prawa, ręka lewa, prawa, korpus) zawiera:
Wskaźnik masy mięśniowej
Masa mięśniowa kg
Tkanka tłuszczowa %
Rezystancja
Analiza składu ciała metodą BIA jest z całą pewnością metodą bezpieczną. Jedynym przeciwwskazaniem do wykonania badania jest ciąża lub wszczepiony rozrusznik serca. Zaleca się nie spożywać posiłków około 3-4 godziny przed wykonaniem pomiaru lub być na czczo. W ciągu 12 godzin przed badaniem nie wykonywać intensywnych ćwiczeń fizycznych. Dzień przed badaniem nie należy także spożywać alkoholu oraz kawy. Pomiar wykonywany jest na bose stopy dlatego prosimy o włożenie wygodnego obuwia.

Przykładowe wydruki z analizatora:

Przykładowy wydruk z analizatora TanitaPrzykładowy wydruk z analizatora Tanita. Analiza składu masy ciała. Dietetyk poznan.

tel.725442990

Dietetyk Poznań mgr Sylwia Rozenkop-Nowaczyk