Dieta dla lepszego nasienia

  • -

Dieta dla lepszego nasienia

Category : Bez kategorii

dieta online

 

Ogólne zalecenia dietetyczne dla mężczyzn w celu poprawy parametrów nasienia oraz naturalne źródła substancji wpływających na jego jakość.

 

  • Redukcja nadmiernej masy ciała o 0,5-1,0 kg/tydzień
  • Zwiększenie aktywności fizycznej do minimum 3 razy w tygodniu po 30 minut
  • Zmniejszenie zawartości tłuszczów i cholesterolu w diecie do 25% dostarczanej energii
  • Zwiększenie spożycia kwasów tłuszczowych jedno- i wielonienasyconych, omega-3, omega-6 (oliwa z oliwek, olej lniany, olej rzepakowy, ryby morskie, orzechy włoskie)
  • Unikanie nasyconych kwasów tłuszczowych ( wieprzowina, baranina, masło, tłuste wędliny)
  • Ograniczenie spożycia soli do 5g / dobę ( nie dosalamy portaw!)
  • Zakaz palenia tytoniu
  • Unikanie nadmiernego spożywania alkoholu
  • Zwiększenie spożycia niżej wymienionych produktów z uwagi na zawarte w nich składniki:
    • L-karnityna: mięso (wołowina, ryby), przetwory mleczne, orzechy
    • Witamina C: czerwone porzeczki, kiwi, ananasy, melony, truskawki, jagody, pomidory, brokuły, pomarańcze, kapusta, cytryny
    • Beta-karoten: marchew, szpinak, pomidory, wiśnie, melony, brzoskwinie
    • Witamina E: olej sojowy, oliwa z oliwek, sałata, orzechy ziemne, migdały, kukurydza, zarodki pszenicy
    • Resweratrol: czerwone wino, owoce i sok z czerwonych winogron, granaty
    • Likopen: świeże pomidory, sok pomidorowy,
    • Koenzym Q 10: makrela, łosoś, sardynki, algi morskie
    • Selen: ryby morskie, pestki dyni, ziarno pszenicy i owsa, kukurydza, brązowy ryż
    • Cynk: szparagi, ziemniaki, grzyby, jaja, kiełki zbóż
    • N-acetylo-cysteina: produkty mleczne, zbożowe, jaja
    • Witamina B6: chude mięso, mleko, jaja, drożdże, kapusta, zielony groszek, fasolka szparagowa, kalafior, banany, orzechy włoskie i ziemne