Pasta jajeczna z awokado i jego cudowne właściwości - Dietetyk Poznań

Pasta jajeczna z awokado i jego cudowne właściwości

Awokado – roślina ta pochodzi z południowej części Meksyku. W tradycyjnej medycynie była wykorzystywana w leczeniu takich schorzeń, jak cukrzyca, bóle brzucha, biegunki, hipercholesterolemia, wrzody żołądka i wątroby. Owoce awokado cechują się wysoką wartością odżywczą. Zawierają cenne kwasy tłuszczowe, składniki mineralne, witaminy i związki bioaktywne. Dane literaturowe wskazują na wiele właściwości prozdrowotnych, głównie działanie hipolipemiczne i hipoglikemiczne. Ponadto awokado ma właściwości przeciwutleniające. W kuchni owoce te wykorzystuje się do przygotowywania dipów, sałatek warzywnych i owocowych, zup, lodów i deserów.

Owoc awokado jest bardzo tłusty. Ale czy to źle ? Roślina ta zawiera głównie kwasy tłuszczowe jednonienasycone czyli ” dobre tłuszcze”. Głównym ich zadaniem jest regulacja poziomu cholesterolu we krwi.  Kwasy tłuszczowe jednonienasycone poprawiają poziom cholesterolu i trójglicerydów w surowicy krwi. Awokado jest zatem najbardziej polecane osobom z chorobami układu krążenia jak np. miażdżyca, choroba niedokrwienna serca czy nadciśnienie tętnicze. Kwasy tłuszczowe jednonienasycone wykazują ponadto działanie przeciwzapalne.  Fitoskładniki awokado wykazują działanie chamujące rozrost komórek nowotworowych szczególnie w raku prostaty. Badania wykazują, że włączenie awokado do diety u pacjentów przyjmujących chemioterapię łagodzi jej skutki uboczne

PRZEPIS NA PASTĘ JAJECZNĄ Z AWOKADO

Składniki na jedną porcję:

jajo kurze całe 50 g

awokado 70 g

szczypiorek ( opcjonalnie) łyżka

Sposób przygotowania:

Awokado ( musi być dojrzałe, miękkie) podusić widelcem na gładką masę lub zmiksować w blenderze. Jajo ugotować na twardo i pokroić w kostkę. Wymieszać awokado z jajkiem, przyprawić solą i pieprzem.

Wartość energetyczna: 186 kcal

Białko: 8,4 g