Tanita waga do pomiaru składu masy ciała.

Analiza składu ciała dokonywana jest nieinwazyjną metodą bioimpedancji elektrycznej (BIA). BIA jest bardzo dokładną metodą pozwalającą uzyskać szczegółowe dane na temat komponentów ciała. Metoda ta wykorzystuje tzw. impedancję czyli opór elektryczny tkanek organizmu na przepływ prądu o niskim natężeniu.

Jakich informacji dostarcza pomiar za pomocą BIA?
– Masa ciała
– BMI ( Body Mass Index): stosunek masy ciała wyrażonej w kg do kwadratu wzrostu wyrażonego w metrach
– WHR: stosunek obwodu talii do obwodu bioder wskazujący na rozmieszczenie tłuszczu podskórnego w organizmie człowieka
– FAT: całkowita zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie w kg i w %
– TBW: całkowita zawartość wody w organizmie
– BMR: wskaźnik podstawowej przemiany materii
– FFM ( beztłuszczowa masa ciała): obejmuje mięśnie, kości, pozostałe tkanki z wyjątkiem tkanki tłuszczowej oraz wodę
– Wskaźnik trzewnej tkanki tłuszczowej: pozwala ocenić poziom obtłuszczenia narządów w jamie brzusznej. Szczególnie przydatny w chorobach takich jak : cukrzyca, choroby serca, choroby wątroby, nadciśnienie
– Wskaźnik budowy ciała
– Segmentowy odczyt dla każdej kończyny ( noga lewa, prawa, ręka lewa, prawa, korpus) zawiera:
* Wskaźnik masy mięśniowej
* Masa mięśniowa kg
* Tkanka tłuszczowa %
* Rezystancja

Analiza składu ciała metodą BIA jest z całą pewnością metodą bezpieczną. Jedynym przeciwwskazaniem do wykonania badania jest ciąża lub wszczepiony rozrusznik serca. Zaleca się nie spożywać posiłków około 3-4 godziny przed wykonaniem pomiaru lub być na czczo. W ciągu 12 godzin przed badaniem nie wykonywać intensywnych ćwiczeń fizycznych. Dzień przed badaniem nie należy także spożywać alkoholu oraz kawy. Pomiar wykonywany jest na bose stopy dlatego prosimy o włożenie wygodnego obuwia.

Przykładowe wydruki z analizatora:

Przykładowy wydruk z analizatora Tanita
Przykładowy wydruk z analizatora Tanita. Analiza składu masy ciała. Dietetyk poznan.

dietetyk poznań

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial